Plinius

tirsdag, mai 12, 2009

P 77/09: Trafikktelling på Læringssenteret

Filed under: LATINA, statistikk — plinius @ 1:56 pm

browsingTre av deltakerne på LATINA Spring er bibliotekstudenter.

I tillegg til å delta på dette kurset har de gjennomført en full ukes trafikktelling i Læringssenteret (P48). Den er grundig dokumentert, bl.a. med bilder av soner og aktiviteter.

Browsing i gruppe – Andras Molnar (Ungarn) og Clara Escobar (Spania). Foto: Ana Maria Arango (Spania)

Trafikkstudien ble presentert for læringssenterstaben onsdag 4. mai – og presentasjonen ligger åpent på SlideShare:

Resten av dokumentasjonen (i betaversjon) er publisert på Google Docs:

Den inkluderer også hele datasettet – tilrettelagt for de som vil gjøre sine egne analyser. Selv om jeg er deres veileder, vil jeg si at de har gjort en god og grundig jobb.

Enjoy!

Ressurser

  • Students in action. Engelsk utgave av denne posten.
  • TTT. [Tverrgående trafikktelling = CTT]. Home page in Norwegian with links to resources.
  • CTT. [Count the Traffic = TTT]. Home page in English with links to resources.
Advertisements

2 kommentarer »

  1. Er det ikke et tankekors for bibliotekstudentene på JBI at de tydeligvis føler at de ikke trenger hjelp fra kvalifisert bibliotekspersonale eller leser de bare pensum?

    Kommentar av Jan Tore Dahl — torsdag, mai 14, 2009 @ 11:54 pm

  2. Hans Martin Fagerli har kommentert undersøkelsen på Plinius Data > Norway. Jeg tillater meg å kopiere kommentaren over hit:

    » Statistikken fra de 3 studenter på hvordan Læringssenteret P48 brukes var interessant! Riktignok ble også arealer i 4-6 observert, men disse ligger utenfor LS. Jeg tror saken vil være interessant på Bok og bibliotek, gjerne i studentenes egen versjon på engelsk!

    Ellers synes jeg at termen læringssenter etter disse resultatene står langt sterke enn bibliotek som dekkende for hva aktivitetene består i. Resultatene er forsåvidt ikke overraskende, men det er sannsynligvis få som kjenner til hvordan bruken virkelig er.»

    Og føyer til: jeg ba studentene observere nærliggende områder som administrativt sett ligger utenfor LS, men som langt på vei brukes på samme måte …

    Kommentar av plinius — onsdag, mai 20, 2009 @ 4:21 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

%d bloggers like this: