Plinius

lørdag, august 29, 2009

P 122/09: Bilder fra IFLA 2009

Filed under: bibliotek 2.0, IFLA, web 2.0 — plinius @ 10:50 am

melroseNettet går fra det verbale til det visuelle.

Elisabeth Melrose (bildet) – som Bozena og jeg først traff i Berlin – hadde poster om slektsforskning.

Jeg har begynt å legge ut bilder fra Italia på Flickr – se

og Picasa

Det kommer nok flere etter hvert. Det går rasende raskt å ta en masse bilder. De aller fleste er helt uinteressante, og jeg sletter dem så fort jeg kan. Men det tar tid å kassere, beskjære, beskrive, laste opp …

Årets fototrend for Plinius: det blir etterhvert lite poeng i å ta de samme bildene som alle andre – når jeg likevel får adgang til deres bilder på nettet – ofte i langt bedre kvalitet og med rett til gjenbruk. Som en av tusen maur må jeg finne min egen spesielle barnål.

Visuell spesialisering må til!

Ressurser

1 kommentar »

  1. IFLA 2009 fra P Axelsson: http://www.flickr.com/photos/24469113@N07/sets/72157621997999183

    Kommentar av plinius — søndag, august 30, 2009 @ 11:30 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

