Plinius

lørdag, oktober 31, 2009

P 154/09: Sunn og gratis

Filed under: smil — plinius @ 12:49 pm

proboscisJeg har fått et hyggelig brev fra Abdullah. Det åpner slik:

Apa khabar? Diharap tuan sihat sejahtera. Terlebih dahulu saya ingin memperkenalkan diri. Nama saya fizah abdullah dan juga warganegara Malaysia.

Det gleder meg mye. Men nå er det lenge siden jeg ble tatt til fange av pirater utenfor Kuala Lumpur og tvunget til å snakke malayisk for å overleve. Det eneste ordet jeg husker etter fjorten grusomme år, er tuan, som betyr herre.

Men Apa kabar? Terlebih dahulu? Memperkenalkan?

Den gode Abdullah får hjelp fra Google Translate. Her på Google Mail kan jeg få budskapet oversatt til afrikaans eller albansk, walisisk eller yiddish. Jeg velger dog mitt modersmål:

Forventet sunn gratis host.  Jeg først ønsker å introdusere deg selv. Mitt navn er Abdullah fizah og også en borger i Malaysia.

Aha! Her kan det gjøres gode forretninger med blå safirer. Innkjøpspris 2.250 – salgspris 7.750.- alt i amerikanske dollar.

Jeg bare spør, om eieren er interessert i å gjøre denne transaksjonen? Dette er fordi jeg har telefonnummeret til agent fra Malaysia.

Siden jeg ikke kjenner eieren (hvilken eier?), må jeg nok takke nei.

  • Selamat siang manusia! svarer jeg. – Goddag mann!
  • Ax menangani! – Økseskaft!

Hilsen Plinius – sunn og gratis.

Legg igjen en kommentar »

Ingen kommentarer så langt.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Blogg på WordPress.com.

