Plinius

lørdag, oktober 6, 2012

P 65/12: Under huden

Filed under: debatt, filosofi — plinius @ 1:53 pm

Dagens sitater fra Georg Johannesen.

Ludwig Wittgenstein

  • Og med hva betaler man for tanker?
  • Med mot, tror jeg (s. 91)

Jens Stoltenberg

  • Jeg føler at det ikke er noe annet land jeg hører mer hjemme i enn Jugoslavia
  • Jeg lengter etter å få et glimt av noe som er større enn meg selv (47)

Turid Birkeland

  • Barna er ikke stolte av at de kommer fra samme land som Ibsen
  • Vi må få den nasjonale kulturarven under huden (97)

Aksel Sandemose

  • Du kan fortelle det et menneske har sagt, men ikke det vinden sa, enda du vet hva den sa (84)

Georg Johannesen

  • Jeg har spissere formuleringer enn albuer (49)

Ressurser

  • Johannesen, Georg. Nytt om Ibsen og andre essays. Oslo: Cappelen, 2003. – 251 s.

Plinius

4 kommentarer »

  1. […] P 65/12: Under huden. Sitater fra GJ. […]

    Tilbakeping av P 67/12: Å lese er å lytte « Plinius — mandag, oktober 8, 2012 @ 9:59 am

  2. […] P 65/12: Under huden. Sitater fra GJ. […]

    Tilbakeping av P 9/13: Dannelse på norsk | Plinius — søndag, april 28, 2013 @ 1:59 pm

  3. […] P 65/12: Under huden. Sitater fra GJ. […]

    Tilbakeping av P 10/13: Litteratur betyr alle tekster | Plinius — mandag, april 29, 2013 @ 11:57 am

  4. […] P 65/12: Under huden. Sitater fra GJ. […]

    Tilbakeping av P 18/13: Å lese er å våkne | Plinius — torsdag, mai 16, 2013 @ 9:07 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Blogg på WordPress.com.

